Donnerstag, 17. November 2016

Denglish is the new language

As you probaly know I am from Germany.
Therefore German is my mothertongue, yet I sometimes want to write posts in English - especially on this blog, since people in the US and UK asked me about Xmas and what I do to make this a wonderful season.
But then again, there are reviews (for books for example), that are better done in German (in case of German books at least). So from now on - you will find mixed posts, some in English, some in German - well, sometimes even in both languages.
Enjoy your time - Christmas is Coming.

Wie ihr wahrscheinlich wisst, bin ich aus Deutschland.
Demnach ist Deutsch meine Muttersprache. Trotzdem möchte ich manchmal Beiträge in Englisch verfassen - besonders auf diesem Blog, da mich Menschen aus den US und UK gebeten haben, über Weihnachten und meinen Weg dorthin zu berichten.
Dann gibt es aber auch Rezensionen, zum Beispiel für Bücher, die besser im Deutschen erfolgen. (Zumindest bei deutschen Büchern)
Von nun an, werdet Ihr also gemixte Beiträge finden. Mal in Englisch, mal in Deutsch - tja, hin und wieder sogar in beiden Sprachen.

Habt Spaß - Weihnachten steht vor der Tür!

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen